Karabük – Raylı Ulaşım Enstitüsü – Yollar

Karabük – Raylı Ulaşım Enstitüsü – Yollar

ABONE OL
24 Haziran 2025 10:55
Karabük – Raylı Ulaşım Enstitüsü – Yollar
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Karabük, Raylı Ulaşım Teknolojilerinde İkinci Adres Neden  Olmasın?

Karabük dendiğinde akla gelen iki stratejik değer var. KARDEMİR ve Karabük Üniversitesi
TÜRKİYE’DE TEK RAY ÜRETEN FABRİKA KARABÜK’TE, Türkiye’de 2007’DE AÇILAN o yıl olarak İLK VE TEK RAYLI SİSTEMLER MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ DE KARABÜK ÜNİVERSİTESİ’NDE.

Böyle bir zeminde, 2019’da Sanayi Bakanlığı ve TÜBİTAK tarafından kurulan Raylı Ulaşım Teknolojileri Enstitüsü (RUTE)  Karabük dışına kuruldu ? NEDEN ?

RUTE, TÜBİTAK MAM bünyesinde Gebze’de faaliyet gösteriyor. Başlangıçta 100 uzman, hedefte 500 AR-GE çalışanı ile kuruldu.  Karabük’e ise sadece uzaktan izlemek düştü. Oysa bu alanın KALBİ KARABÜK’TE atıyor.

Peki bu kader değiştirilemez mi? Değiştirilebilir. Neden değiştirilmesin ki ?
Karabük’e RUTE’nin ikinci ayağı kurulabilir. 20 uzmanla başlanır, zamanla büyütülür. Hem Karabük’e yıllardır hak ettiği katkı iade edilir, hem de kent, RAYLI ULAŞIM TEKNOLOJİLERİNDE ADINDAN SÖZ ETTİRİR.

Konuyu geçmişte  gündeme getirdiğimde bu noktada en somut girişimi Karabük Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Fatih Kırışık yapmıştı. BAŞLANGIÇ ADINA BİRİNCİ AŞAMA DA BİR ADIM atmıştı. Tabi o kadar kolay değil, çok aşamalı bir süreç olacak, demişti. Bilime ve sanayiye “laf değil, iş” katmak isteyen bir bakışla adımlar atarak  TCDD, Eskişehir, Ankara nezdinde temaslarda bulunmuştu. Similasyon Cihazı istemişti. Uğraşmıştı ama alamamıştı. Hala konuyla ilgili girişimleri devam ediyor bildiğim kadarıyla.

Karabük’ün önünde kritik bir fırsat daha var aslında.
KARDEMİR Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. İsmail Demir gibi, ulusal düzeyde etkili bir isim sürece  katılsa belki süreç daha hızlı yol alabilir.

Tabi bunların olması için siyasi destek şart. Siyaset olmadan bu işler olmaz sonuçta. Ve iktidar Karabük Milletvekilleri Cem Şahin – Ali Keskinkılıç Karabük için yoğun gayret sarfeden isimler. Birçok işi kotardılar/kotarıyorlar ama bu konu da konunun neresindeler bilmiyorum. Böyle bir gündemleri var mı , bilmiyorum.
Ak Parti Karabük milletvekilleri bence  bu konuya birinci derece öncelik vermeli. Bakanlık düzeyinde güçlü bir irade olmazsa, Karabük yine kenarda kalır.

RAYLI ULAŞIM TÜRKİYE’NİN GELECEĞİ. Fabrikası burada, üniversitesi burada olan Karabük’ün de gelecekte söz sahibi olması için RUTE’NİN İKİNCİ AYAĞI KARABÜK’E şart.

***

Eskipazar OSB Geliyor Ama Yol Yetersiz Eleştirileri

Karabük’ün ikinci büyük kalkınma hamlesi olarak tanımlanan Eskipazar Organize Sanayi Bölgesi (OSB), umut vadediyor ama altyapı özellikle de karayolu bağlantıları konusunda eleştiriler geliyor.

Öncesinde şunu söyleyeyim. Eskipazar OSB’de şu ana kadar 73 firmanın yer tahsisi aldığı tamamlandığında 6 bin kişiye doğrudan istihdam sağlanacağı açıklandı. Bu yönüyle bölgeye ekonomik anlamda büyük bir canlılık getireceği ve Karabük’ün ikinci kalkınma hamlesi olarak işlev göreceği orta da… (Mevcut OSB’nin 2 katından fazla firma ve mevcut OSB’nin yaklaşık 3 katı istihdam büyük başarı)

Eleştiriler ulaşım altyapısı üzerinden geliyor. Özellikle Filyos Limanı ile bağlantı kurması beklenen Eskipazar OSB’nin, bugünkü haliyle Karabük –  -Yenice- Devrek – Filyos hattını kullanacağı biliniyor. Ancak bu yol ağı, bırakın sanayi yükünü, şu an bile zaman zaman ölümlü kazaların yaşandığı, dar ve yetersiz bir yapıya sahip, deniliyor.

Yenice yolunun başlı başına sorunlu olduğunu söyleyenler, “Karabük’ten  Filyos’a uzanan güzergâh, hem ağır tonajlı araç trafiğine uygun değil hem de bölgedeki araç yoğunluğunu kaldırabilecek kapasiteden uzak. Eskipazar OSB tam kapasite faaliyete geçtiğinde bu yolların durumu ne olacak?” deniliyor.

***

Eskipazar OSB’de Hangi Firmalar Yer Alıyor ?

Eskipazar OSB.’de yer alan firmalar ve bu firmaların  hangi üretim alanlarında faaliyette bulunacakları henüz kamuoyuna tam olarak açıklanmaması da kimi çevrelerce garipseniyor.

Devlet sırrı mı bu , firmalar ve yapacakları işler, yani faaliyet alanları neden açıklanmıyor, deniliyor.

Bazı firmaların ise başlangıçta yer aldığı ama sonradan çekildikleri ve başka yerlere gittikleri söyleniyor.

Bazlarının sadece yer aldığı ve bir iş planı ortaya koymadığını, ne işi yapacaklarını açıklamadıklarını iddia edenler de var.

 Bu kadar karışık , muamma hale gelmesine gerek olmadığını söyleyenler, bu firmaların kimler olduğunun, hangi alanda faaliyette bulunacaklarının  açıklanmasını istiyorlar.

***

Safranbolu – Bartın Yolu da Gündemde

Bir eleştiri de Safranbolu – Bartın karayoluna yönelik. Özellikle turizm sezonunda ciddi yoğunluk yaşanan bu yol, aynı zamanda Bartın Limanı ile Eskipazar OSB arasındaki potansiyel bir ticaret güzergâhı olabilir. Ancak mevcut haliyle bu yol da oldukça bakımsız ve yetersiz durumda.” Deniliyor.

Yolların sanayiye uygun hale getirilmesi için Karayollarının şimdiden harekete geçirilmesi noktasında  acil adımların atılması isteniyor,  özetle…

Okan Küçük’ün bazı köşe yazıları aşağıdadır.

Karabük, Sosyal Yaşamda Hızla Yükseliyor

Karabük Değişiyor…

Turistik Karaelmas Ekspresi Safranbolu’suz, Hadrianapolis’siz Olur Mu ?

Karabük Akşamları da Yaşamak İstiyordu Şimdi Oluyor Gibi…

Başkan Ne Yapmak İstiyor ?

Karabük Endüstri Meslek Lisesinin KARDEMİR Tarafından  Yeniden Yapılması Talimatını Bizzat Cumhurbaşkanı Ve Ak Parti Genel Başkanı Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın Verdiği Seneler Önce    Açıklanmadı Mı ? Ne Oldu Peki ?

Karabük -Teşvik -İmplant- Bayram

Proje Okullarında Atama – Torpil Tartışması

Karabük Üniversitesi’nde ilk kez TEDx sahnesi kuruluyor

Meğer Resmi Protokol Yokmuş

Soner Özbey’den Karabük’e Değer Katan Bir Destek Daha…

Karabük Sağlıkta Atılım Yapıyor

Okan Küçük’ün tüm köşe yazıları için burayı tıklayınız

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.