Bakan Soylu Karabük’te 112 Çağrı Merkezini Açtı

Bakan Soylu Karabük’te 112 Çağrı Merkezini Açtı

ABONE OL
11 Şubat 2021 17:30
Bakan Soylu Karabük’te 112 Çağrı Merkezini Açtı
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Ülkemizin 70’inci ili olarak devreye alınan Karabük 112 Acil Çağrı Merkezi, İçişleri Bakanı Süleyman Soylu tarafından Avrupa 112 Acil Çağrı Gününde devreye alındı.

            112 Acil Çağrı Merkezi’nin devreye alınması için Karabük’e  gelen İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, Karabük Valisi Fuat Gürel, Karabük Milletvekilleri Cumhur Ünal ve Niyazi Güneş, Karabük Belediye Başkanı Rafet Vergili, Vali Yardımcıları, Kaymakamlar, İl Emniyet Müdürü Sırrı Tuğ, kurum müdürleri, İlçe Belediye Başkanları, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri ile vatandaşlar tarafından karşılandı.

            112 Çağrı Merkezi‘ni gezerek incelemelerde bulunan ve kendisini tanıtarak bir acil çağrıya cevap veren Bakan Soylu, aracının önüne başka bir aracın park etmesi sonucu işine gidemediğini belirten bir vatandaşımızın bilgilerini ve adresini alıp, trafik ekiplerini bölgeye yönlendirdi.

            Türkiye’deki 70’inci vilayette 112 Acil Çağrı Merkezi’ni açtıklarını söyleyen Bakan Soylu, “Burada Emniyet, Jandarma, Sağlık, AFAD, Orman ve İtfaiye teşkilatımızın ve bunun yanında diğer acil çağrı merkezlerimizin çağrı karşılayıcılarının bulunduğu bir merkez burası. 2009 yılında Antalya ilimiz ile başladık ve 2016 yılına kadar toplamda 24 ili kendi vilayetlerinde bir 112 çağrı merkezi adı altında topladık. Hedefimiz 81 vilayette 112 numarası adı altında tüm acil çağrıları toplamaktı. Allah nasip ederse Haziran ayının sonunda da 112 numarası adı altında vatandaşımızın 112’yi çevirdiğinde tüm acil çağrılarına ulaşabilecek sistemi oluşturacağız. Eğer her ilde her kurumun kendi merkezini oluştursaydık, yaklaşık 20 katlık bir maliyetle karşılaşacaktık. Bu şekilde insan ve maliyetten iyi bir şekilde maliyetleri azaltıp yatırımı daha efektif hale getirip teknolojiyle bunu bütünleştirme imkânına sahip olabildik” dedi.

 112 Çağrı Merkezlerinde akıllı, yerli ve milli yazılım kullanıldığını söyledi ifade eden ve sistemin özellikleri hakkında bilgi veren Bakan Soylu, “Burada bulunan bütün kurumlara çağrıların ne zaman, hangi aralıklarla, nereden geldiği, kazaların oluş yerinin analizi veya ambulansın nereye ne kadar zamanda vardığı, müdahalenin ne zaman olduğu ve orman yangını ise yangın bölgelerinin nereler olduğunu ifade edebilen, analiz yapma kabiliyetine sahip hem ilgili kurumları hem de bizleri tedbir almaya sevk eden akıllı nesil bir çağrı sistemimiz var. Kullanmış olduğumuz bir  başka metot da e-çağrı sistemi. Şu ana kadar yaklaşık bu konuda 156 bin çağrı aldık. Bunun anlamı nedir? Eğer arabanız kaza yapar ve araçta e-çağrı sistemi varsa sistem otomatik olarak devreye girer ve 112’yi arar. 112, o aracın imdadına koşabilecek acil çağrı elemanlarını oraya gönderir. Bu da dünyada birçok yerde olmayan bizde olan ve bunun yanı sırada dünyada olan yerlerde de bu akıllı nesil yazılımı çok daha iyi kullandığımız bir sistem.”dedi.

 2020 yılında toplam 59 milyon 500 gereksiz ve asılsız çağrı aldıklarını ifade ederek tüm vatandaşlarımızdan bu konuda yardım isteyen Bakan Soylu, “Burada vatandaşımızdan yardım diliyoruz. Bu anonsları sürekli yapıyoruz çünkü bu şu demektir, verdiğim rakamdan da öyle anlaşılıyor 2 asılsız ve gereksiz çağrı bir  doğru çağrı. Bu rakam büyük bir rakamdır. Asılsız çağrıların yanında imdat isteyenlerin toplam çağrı sayısı 29 milyon 800 bin. Eğer siz gereksiz ve asılsız çağrı için 112’yi meşgul ederseniz bu bir yangına, bir sağlık olayına geç kalmamızı veya bir afet olayına geç kalmanızı, polis ve jandarma ekiplerimizin ulaşabileceği bir olaya geç kalmasına neden olabilecek önemli aksaklığı oluşturur. Bu yönde cezai işlemler var, bunları arttırdık da. Bazı vilayetlerde çok iyi olmamıza rağmen bazı vilayetlerimizde bu anlayışı yakalayamadığımızı söylemek isterim. Bu konuda vatandaşımızın da yardımını bekliyoruz. Bu konuda asılsız ve gereksiz arama kapatmalar oluyor, hiçbir anlamı olmadan burayı meşgul ediyor, bu asılsız çağrı. Gereksiz çağrı ise, vatandaş 155’i arıyor tam bilinmediği için 112’ye yönlendiriyor, herhalde yanlış aradım diye kapatıyor biz buna gereksiz çağrı diyoruz, bu çağrılarda da ciddi bir artış söz konusu. Bu konuda valiliklerimiz ve kurumlarımız bu konuda kamuoyu oluşturarak bu konudaki katkılarını yaparlarsa memnun oluruz. İki asılsız, gereksiz çağrı, bir doğru çağrı, bu rakam büyük bir rakamdır. Bu konuda herkesten çok büyük bir katkı ve destek bekliyoruz.”diye konuştu.

            Bakan Soylu, Türkiye’nin son zamanlarda yaptığı çalışmalarla güçlü ve ayakları üzerinde durabilen bir ülke olduğunu anlatarak, “Kendi insansız hava aracını yapan, kendi uçağını yapmak için hazırlanan ve tüm yatırımlarını yapan bir Türkiye var. Kendi imal ettiği arabasıyla bulaşabilmek için gün sayan bir Türkiye var. Cumhurbaşkanımızın riyasetinde başlayan uzayla ülkemizin ve milletimizin tanışma hayalini ortaya koyabilecek çalışmalarını başlatan güçlü ve ayakları üzerinde duran bir Türkiye var.”diye konuştu.

 Girişte ve çıkışta kendisini bekleyen vatandaşlarla bir süre sohbet ederek çocuklara oyuncak hediye eden İçişleri Bakanımız Sayın Süleyman Soylu daha sonra ilimizden ayrıldı.

Karabük 112 Acil Çağrı Merkezi, İçişleri Bakanı Süleyman Soylu tarafından Avrupa 112 Acil Çağrı Gününde devreye alındı.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.